woensdag 11 oktober 2017

Ripple deken

Ken je dat gevoel, dat je in de winkel loopt en allemaal mooie garens ziet? En waarvan je dan denkt, hebben hebben hebben...?!
Vast wel.

Zo vergaat het mij regelmatig. Mooie garens, mooi van kleur, structuur, samenstelling, prijs enzovoort. Zo'n heerlijk bolletje waarbij je dan denkt, ja die wil ik hebben.
Regelmatig gebeurt het dan dat de garens heel enthousiast gekocht worden maar helaas toch ergens op de stapel verdwijnen. De tijd of inspiratie ontbreekt me om er meteen iets van te gaan maken.
Maar dit keer niet. Een paar weekjes geleden liep ik in de action en zag daar mooi zacht medium acrylgaren liggen. Mooie kleuren, mooi van structuur en heel mooi van prijs.
En bij dit garen zag ik ook meteen voor me wat het moest gaan worden, een ripple ajour deken. Deze deken stond al een tijdje op mijn wensenlijstje maar ik had nog geen flauw idee waarvan ik deze zou gaan maken. Nu was ik er dus uit, en met mijn buit vertrok ik vrolijk naar huis om dan ook meteen met mijn deken te starten.




mijn buit, 8 bollen medium acrylgaren


Nu was het alleen nog zaak om hier het juiste patroon bij te zoeken. Ik kwam uit op de (oude)site van ByClaire, zij plaatste hier het patroon van een mooie ajour ripple deken.



Is hij niet prachtig geworden?!






Het patroon haakt heerlijk weg en in 2 weken tijd had ik dan ook mijn deken klaar. De deken is 1.20m breed en ruim 1.60m lang. Een heerlijke deken dus om lekker op de bank onder weg te kruipen.








En weet je wat nu ook nog het mooiste van alles is? Voor slechts €8,90 maakte ik deze deken. Koopje toch?









3 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooie deken is het geworden, een mooi patroon, en leuke kleurverdeling.
    En voor die prijs is het ook helemaal niet erg als hij maar 1 winter mee zou gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ajour ripple is mijn favoriete ripple patroon!! En precies op tijd klaar voor de winter, goede timing!

    BeantwoordenVerwijderen