donderdag 9 februari 2017

Update scheepjes cal 2016

Hier komt hij dan, de update van de scheepjescal 2016.
Aangezien ik me ook weer heb opgegeven voor de nieuwe cal (en deze start al 14 februari) voel ik nu toch echt wel de druk om mijn deken af te maken.
En zoals dat meestal gaat, als je er eenmaal aan begonnen bent dan vraag je je af waarom je het niet meteen afgemaakt hebt.

Eerst heb ik mijn laatste vierkantjes gehaakt en deze allemaal keurig geblockt. Vooraf had ik zo mijn twijfels over de nut en zin van het blocken. Maar geloof me, ook daar ben ik van terug gekomen.
Wat wordt het dan mooi! Alle vierkantjes precies even groot, de patroontjes komen dan ook zoveel mooier uit. Het is even een werkje maar wat is het dan ook genieten als je daarna een heerlijke stapel mooie vierkantjes hebt van echt allemaal dezelfde afmeting.



alles netjes geblockt


En als je dan eenmaal begint met joining (het aan elkaar haken van de vierkantjes) is het ook zo leuk om beetje bij beetje je deken te zien groeien.



scheepjes cal 2016
Het aan elkaar haken van de vierkantjes


Ik ben dan nu ook al zo enthousiast dat ik toch vast een foto wil laten zien. De deken is echt nog niet klaar, er moeten nog 2 verticalen rijen aan elkaar gehaakt worden en daarna alle horizontale rijen aan elkaar haken. En als allerlaatste komt er nog een mooie rand omheen.
Nog genoeg werk te doen dus maar wel een leuk klusje.



scheepjes cal 2016
zo ver is mijn deken nu



Hopelijk dan ook heel binnenkort een foto van het eindresultaat van deze deken en dan ga ik starten met de nieuwe scheepjes cal 2017. Deze is ook weer zo mooi. Je kan deze cal zien op www.scheepjes.com
Ik heb gekozen voor de rainbowkit, deze kleuren vond ik zo mooi en weer iets heel anders dan de kleuren van mijn deken.
Leuk zo al die variatie in haakwerkjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten