zaterdag 4 juni 2016

Granietsteek omslagdoek

Misschien niet het juiste moment om nu aan te beginnen, nu eindelijk weer wat beter weer in aantocht is :) Maar ook lekker voor als de avonden wat beginnen af te koelen.
Een omslagdoek in granietsteek.

Alweer een paar maandjes geleden maakte ik deze omslagdoek. Ik nam een grotere haaknaald dan aanbevolen was voor het garen. Zo valt de doek lekker soepel.
Ik haakte vanuit het midden en volgens dit patroon wat ik gevonden had op internet.

haakpatroon granietsteek omslagdoek
                                                                                                                                                                                                 

De laatste 4 toeren haakte ik vervolgens een toer wit, roze, wit roze. En als finishing touch naaide ik er een sterapplicatie op en maakte ik franjes aan de rand.


granietsteek omslagdoek


Ik ben zo blij met het resultaat, een heerlijke ruime zachte en soepele omslagdoek. Ik gebruik hem dan ook regelmatig.



2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleur garen heb je gebruikt. Net uit de winkel!!
    Welk garen is het??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor het compliment Debora, het garen is de julia van Zeeman. Zo zie je maar weer dat je ook met weinig geld iets moois kan maken ;)

      Verwijderen